Misschien heb jij pas net ontdekt dat een website voor iedereen is. Dat het makkelijk is om Twitter te gebruiken, Instagram volgers te krijgen of een schare fans op Facebook te krijgen. En dan denk je natuurlijk dat je gewoon moet doen, wat anderen doen.

Veel hashtags, gezellige goedemorgen Tweets, …Lees verder waarom je dit niet moet doen. Wat je wel moet doen? Post dingen die iets doen met een mens. Over jouw bedrijf. Jouw expertise. Als je het dan ook nog leuk brengt, met relevantie, dan komt het wel goed met je fans!

Hier zijn de 10 dingen die je dus NIET moet doen online:

1. “Good morning” Tweets

Net zoals dat jij niet elke morgen naar iedereen goede morgen roept, zo doe je dat ook niet op Twitter. Het is net de echte wereld.

2. Follow Friday

Your friends might be aching for those struggle follows, but in general Follow Friday has been more about quantity than quality. How about instead, you just single out a twitter account you think people should follow based on the quality of their content? Maybe they’re hilarious. Maybe they always tweet where the dope sales are at. Sharing that sort of thing with your followers is a hundred times more useful than a stream of usernames.

3. Instagram elke maaltijd

Dat hebben we nu wel gezien.

4. Op Facebook, Twitter, Intagram – Overal dezelfde inhoud aanbieden

Instagram is voor foto’s, Twitter voor scherpe korte teksten, Facebook voor wat meer uitgebreidere info. Elk media zijn eigen publiek met een eigen doel. Soms kan het wel – vaker niet.

5. Cliché’s gebruiken

Heb jij een kledingzaak, ga dan niet de hipster uithangen met het napraten van H&M of Mango teksten. Maar lekker je eigen teksten.

6. Vind niet alles even gaaf

Ook al ben jij een blogger die dingen gratis krijgt of betaald krijgt om zaken te posten, je wordt met de dag ongeloofwaardiger. Alles alles even cool is, amazing, fantastisch, gaaf….geloof jij het?

7. Hashtag overload

hashtags#It’s #fucking #annoying #to #read #through #this #bullshit. Hashtags zijn enorm overrated, nutteloos en overused.

Hashtags zijn in het leven geroepen om een life event te volgen of om meer te leren over een bepaal onderwerp. Maar als jij Tweet over onderbroeken, hoef je daar echt geen hashtags bij te zetten.

8. Tease content

Doe jij het ook, teksten gebruiken als “big things popping” of “working on some real cool stuff for next month.” Dit boeit echt niemand (of je bent echt heel groot). Pas als het er is, is het er. Het is beter om mensen te overwelmen dan ze al uitgeblust te hebben voordat jouw Next Big Thing er is.